вівторок, 1 листопада 2016 р.

Виховні заходи





















Виховний захід на тему: «Найпотаємніші схованки отрути»








Підготувала вчителька
біології та екології
Грушківського НВК і  агротехнічного ліцею
Граневська Наталія Анатоліївна









Місце проведення:кабінет біології
Тривалість виховного заходу: (1.15)
Класи між якими проводиться змагання (10-11)
Тема: Найпотаємніші схованки отрути (інтелектуально-екологічна гра)
Мета: розширити та поглибити знання учнів, про найпотаємніші схованки непридатних пестицидів; обговорити проблему забруднення продуктів харчування хімічними речовинами, ознайомити із запобіжними заходами потрапляння в організм людини; розвивати креативне і критичне мислення, вміння аналізувати, робити висновки, формувати вміння швидко і чітко формулювати свої думки, логічно викладати їх і обстоювати свою точку зору, виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, формувати екологічне мислення; розвивати вміння працювати в командах.
Обладнання: фотознімки екологічного змісту, фонограми пісень.
План  виховного
І.   Організаційна частина.
ІІ.  Основна частина. Командна інтелектуально-екологічна гра.
ІІІ. Демонстрація напрацювань учнів.
ІV. Узагальнення, висновки.
Підготовча робота:
Вчитель виготовляє оголошення про виховний захід (тематика виховного заходу, дата проведення, план заходу, завдання для учасників заходу). Крім оголошень виготовляє і роздає буклети із короткою пізнавальною інформацією відповідно тематики заходу.
Правила гри:
Створюється дві команди (по одній із 10-го і 11-го класів). Команди вибирають капітанів, придумують назву команди і девіз, а також емблеми. Крім того кожна команда отримує тематику завдання над яким самостійно працює і готує творчий проект за заздалегідь відомим планом.
Між турами грає музика.
План проекту для 10-го класу:
1.           Характеристика пестицидів групи хлорорганічних сполук
2.           Характеристика пестицидів групи гетероциклічних сполук
3.           Застосування пестицидів в сільському господарстві
4.           Проблеми, що пов’язані з використанням пестицидів (грунт, вода)
5.           Токсичний вплив пестицидів на організм людини.
6.           План дій і пропозицій задля зменшення кількості використання і накопичення пестецидів
План проекту для 11-го класу:
1.           Характеристика пестицидів групи фосфорганічних сполук
2.           Характеристика пестицидів групи карбонатних сполук
3.           Застосування пестицидів у промислових межах
4.           Проблеми, що пов’язані з використанням пестицидів (продукти харчування)
5.           Токсична дія пестицидів на продукти харчування
6.           План дій і пропозицій задля зменшення кількості використання і накопичення пестецидів
Створюється журі для підрахунку балів.
Правила гри:
Команда, знаючи правильну відповідь, (натискає кнопку, якщо є можливість), підіймає руку (журі слідкує яка з команд перша знає відповідь). Час обдумування: 30 секунд. Відповідь оцінюється  відповідно туру. За відсутності правильної відповіді однієї команди  відповідь може дати друга команда. Відповідь оцінюється удвічі  більше. За результатами кожного туру оголошується команда - переможниця.
Представлення команд (назва команди, девіз, назва капітанів)
Гра складається із розминки (запитання розминки беруться із короткої інформації у буклетах), та п’яти турнірів. Запитання містяться у коробці (лото троні), сховані в конвертах та перемішані, учасники команд по черзі підходять до коробки перемішують конверти, дістають конверт із запитанням дають відповідь,
Завдяки розминці визначається яка команда буде стартувати перша. У розминці 15 запитань відповідають команди по черзі.
Час обдумування: 30 секунд – 5 хвилин у різних турах.
За результатами кожного туру журі оголошує команду-переможницю.
Перший тур Учасники команд доповідають за планом проекту. Інформацію можна повідомляти у вигляді повідомлення, (презентації, відео-фрагмента ітд.. за бажанням учасників команд). Перший тур охоплює 1-5 запитання проекту. Максимум оцінюється у 10 балів (відповідно за повну відповідь кожен пункт плану оцінюється по 2 бали)
Другий тур відгадати про який вид отрути ідеться із слів учнів молодших класів (записане відео) (2 записи, відео демонструється всім учасникам яка команда перша знає вид отрути підіймає руку і може отримати 2б.; якщо відповідь не вірна відповідає друга команда і в разі правильної відповіді отримує вже 4 бали) (кількість відео може змінюватись, за бажанням вчителя) учні мають розгадати про який тип пестицидів ідеться у описі.
Третій тур скласти слово із набору букв, скласти уривок тексту із набору перемішаних речень. Оцінюється даний тур наступним чином перша частина кількість балів оцінюється у кількість відгаданих слів. Відгадуються слова почергово кожною командою (всього 10 слів максимум можна набрати від5-10 балів). Друга частина оцінюється в залежності того, як правильно буде складений текст із поданих речень (кількість речень 5-максимум можна набрати 5б)
Четвертий тур гра (морський бій) оцінюється лише та команда яка перша відгадала зашифроване слово (5 балів)
Зігравши морський бій ви найважливіший компонент людського життя (умови як у звичайній грі) учні по черзі називають відповідні коди. Якщо код співпадає із закодованою букву викладач відкриває її на дошці без запитання. Коли ж промах тоді учням задається запитання.
П’ятий туру –  бліц-фінального конкурсу для капітанів. Капітани по черзі доповідають за 6-тим запитанням проекту. Журі слідкує, щоб не було повторень. Оцінюється в 5балів

А
Б
В
Г
Д
Е

1
2
3
4
5
6
1
7
З
8
9
10
11
2
16
Д
15
14
13
12
3
17
О
18
19
20
21
4
22
Р
О
В
Я
29
5
23
24
25
26
27
28
6

Слова вчителя Шановні присутні! Як ви зрозуміли, темою нашого зібрання будуть взаємовідносини людини і природи. В кінці ХХ ст. проблема цих стосунків дуже загострилась. Людина, своїм необдуманим ставленням до природи, її багатств, нераціональним використанням досягнень НТП, поставила себе на межу екологічної катастрофи.
З метою зменшення втрат сільськогосподарської продукції людство було змушене використовувати пестициди і нітрати, незважаючи на негативні наслідки їх застосування. Використання хімічних засобів для захисту і покращення харчових властивостей сільськогосподарської продукції в усьому світі постійно зростає. Одночасно з цим відбуваються якісні зміни хімічних продуктів, що постачаються господарствам.
У сьогоднішній екологічно-інтелектуальній грі приймають участь команди 10-11-х класів.
Ну що ж починаємо гру
Розминка
1.           Що таке пестициди?
2.           За якими ознаками класифікують пестициди?
3.           Яка існує класифікація пестицидів за призначенням?
4.           Яка існує класифікація за походженням діючого інгредієнта?
5.           Яка існує класифікація на основі хімічного складу діючої речовини?
6.           Які є негативні наслідки застосування пестицидів для здоров'я людини?
7.           Які є негативні наслідки застосування пестицидів для навколишнього світу загалом?
8.           У чому полягає токсична дія пестицидів?
9.           Яка користь від використання пестицидів?
10.      Чим можна пояснити ступінь отруйності пестицидів?
11.      Які ви знаєте способи потрапляння отрутохімікатів в організми людини?
12.      Чим визначається токсична дія отрутохімікатів?
13.      Як визначається характер токсичної дії отрутохімікатів на організм людини?
14.      Чому характер дії різних пестицидів на організм людини не однаковий?
15.      Які методи захисту ви знаєте під час обробки пестицидами?
Перший тур
Кожна команда доповідає у тому виді(презентація, плакат, відео, сценка ітд..), який забажає. Відповідно подана інформація оцінюється за повнотою, доступністю, і правдивістю.
Другий тур
Фрагменти записаного відео. Текст відео
1-ше правильність застосування цих речовин необхідно для обробки рослин які запилюються бджолами, а також розкривають одну з основних причин скорочення колоній медових бджіл, яке вчені спостерігають останнім часом. З 2006 року пасічники Північної Америки і Європи стали втрачати щорічно приблизно одну третину колоній медових бджіл через «безладу краху колоній».
2-ге Садівники, купуючи той чи інший, препарат повинні знати, що багато їх мають однаково діючі речовини, але при цьому називаються по-різному. Їх випускають різні виробники. Як називають ці препарати.
Третій тур
1-ший вид завдань
1)           Пестициди--------пстеидииц
2)           Фунгіциди----------ігицунидуф
3)           Гербіциди ------ерцигібид
4)           Бактерициди ----цдибиаиркте
5)           Інсектициди -----нсиіекидтци
6)           Нематоциди -----емнацитдои
7)           Неорганічні -----ніеночрігна
8)           Біологічні--------олігчоібін
9)           Нітрифікуючи бактерії ------нтрфікіиуюіч бктаеіїр
10)      Токсична дія -------тксоичан іяд
2-гий вид завдань
1)           Потенційна небезпека використання пестицидів зумовлена їх токсичністю для людини і фауни, а в деяких випадках і для рослин, здатністю викликати побічні ефекти та віддалені наслідки.
Пестициди забруднюють ґрунт не властивими йому сполуками, пригнічують його біологічну активність.
Вони породжують небезпеку порушення складу популяцій біоценозів і пригнічення корисної фауни ґрунту.
Виникнення популяції шкідників, стійких до пестицидів; сприяють небезпеці масової появи мутацій, що порушують генетичну чистоту високопродуктивних сортів.
Пестициди погіршують якість сільськогосподарської продукції, породжують небезпеку інтоксикації тварин і людини.
2)           Характер токсичної дії на організм людини різних пестицидів не однаковий.
Особливості їх дії визначають хімічна природа, фізико-хімічна природа, фізико-хімічні властивості (температура кипіння і випаровування), індивідуальні особливості організму людини (вік, стать, чутливість), шляхи надходження в організм, розчинність в умовах організму і т. п.
Характер токсичної дії на організм людини різних пестицидів не однаковий.
Особливості їх дії визначають хімічна природа, фізико-хімічні властивості (температура кипіння і випаровування), індивідуальні особливості організму людини (вік, стать чутливість), шлях надходження в організм, розчинність в умовах організму і т.п.
Пестициди є дуже токсичними і шкідливими для здоров’я людини, тому під час обробки рослин пестицидами потрібно бути дуже обережними, щоб пестициди якимось чином не потрапили в організм людини.
Четвертий тур
Запитання для гри
1. На скільки груп, і які поділяються пестициди за ступенем токсичності?
2. На скільки груп, і які поділяються пестициди за ступенем леткості?
3. На скільки груп, і які поділяються пестициди за їх властивостями накопичуватися в організмі?
4. Із врахуванням поведінки у ґрунті та часом розпаду до нетоксичних сполук на скільки груп і які виділяють пестициди?
5. Якими хімічними сполуками представлені пестициди?
6. Чим зумовлена потенційна небезпека використання пестицидів?
7. Чим зумовлена токсичність продукту, що піддавалась обробці пестицидами?
8. Чому невелика кількость пестицидів, які потрапляють в організм людини, не викликають гострого отруєння, але при систематичному надходженні вони можуть поступово призводити до порушення її функцій?
9. Чому механізми розпаду різних груп пестицидів різні?
10. Поясніть відношення пестицидів до показника часу очікування?
11. До яких наслідків призводить висока стійкість пестицидів?
12. Який вплив пестицидів на організм людини коли він потрапляє на ранніх етапах онтогенезу?
13. Як пестициди впливають на організм людини загалом?
14. Охарактеризуйте джерела розповсюдження пестицидів?
14. Які наслідки швидкого розповсюдження пестицидів?
15. Від чого залежить переміщення пестицидів?
16. Які наслідки забруднення пестицидами водойм?
17. Які наслідки забруднення пестицидами ґрунту?
18. На які категорії діляться проблеми, що пов’язані з пестицидами?
19. Охарактеризуйте синтетичні органічні пестициди
20. Охарактеризуйте хлорорганічні пестициди
21. Охарактеризуйте фосфорорганічні пестициди
22. Які шляхи зараження організму людини пестицидами?
23. Які шляхи зараження тварин пестицидами?
24. В чому полягає токсичність і шкідливість пестицидів?
25. В чому полягає пристосовуваність організмів до пестицидів?
26. Для чого класифікують пестициди?
27. З якою метою використовують пестициди?
28. Які наслідки пристосування організмів до пестицидів?
29. Які пестициди, і для чого використовують ваші батьки?
П’ятий туру –  бліц-фінального конкурсу для капітанів. Капітани повідомлять по черзі 6-те запитання проекту. Журі слідкує, щоб не було повторень.

Слова вчителя, підведення підсумків нагородження переможців!

Немає коментарів:

Дописати коментар